freddyinchina.reismee.nl

Dag 16 - Terracotta



Zondag ochtenddan eindelijk naar terracotta leger. Jorge hoefde pasom 1 uurte werken dus konden we nog eerst samen lunchen. Jorge woont er al een aantal jaar dus hij wist een leuk tentje met noedels. Ook kan hij goed Chinees en kon daarom vegetarisch bestellen voor mij. Daarna heeft hij me bij de bus afgezet met de scooter en heb ik de bus naar het station gepakt. Daar moest ik bus 306 hebben naar Terracotta. Goed opletten hier, want had gelezen dat er veel neppe bussen die veel te duur zijn of je naar andere attracties brengen. Jorge vertelde mij ook dat er een nep leger is gemaakt waar taxi's je nog wel eens naar toe willen brengen. Dus gewoon de bus nemen!

Eenmaal bij terracotta aangekomen, was het even zoeken naar de ingang van het museum. Het is namelijk 1 grote toeristische attractie met winkeltjes en kraampjes waar je eerst doorheen moet. Maar ik heb het gevonden! Ik had ook gelezen dat je eerst naar hal 2 & 3 moet gaan en dan pas naar hal 1, daar staan de uitgegraven beelden en geeft de meeste indruk en is dus het leukste om als laatste te doen. Nou na een lange dag eindelijk in de bus terug naar Xi'an. In de bus nog 2 Chinese jongens ontmoet die mij wilde toevoegen op Wechat en mij hielpen om een taxi te krijgen. Rond 7 uur was ik thuis en heb ik even wat te eten gehaald in de supermarkt. Jorge moest werken tot laat en ging hapje eten met een collega. Helaas ging het zo hard regenen in Xi'an dat de hele stad in het zuiden overstroomde. Het duurde daarom wat langer voor jorge thuis kon komen en besloten we niks meer te gaan en gewoon film te kijken thuis.



Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!