freddyinchina.reismee.nl

Dag 18 - Macau

Iets later weggaan dan de bedoeling was, maar maakt niet uit! Hup de metro in richting de pier en daar de boot pakken naar Macau. Dit was ongeveer een uurtje varen en de boot was erg luxe. Natuurlijk weer helemaal door de douane, want ja we verlaten wel HongKong.

Aangekomen in Macau hadden we echt niks op de planning staan. Gewoon rondlopen en we zien wel waar we uitkomen. We kwamen uiteindelijk een kleine kabelbaan tegen gemaakt uit auto-onderdelen en die hebben we dan ook maar gewoon genomen. Gelukkig konden we gewoon betalen met HongKong dollars. We zagen een groot casino/hotel dus daar zijn we maar heen gelopen. Daar waren de grote dure hotels en casino's waar Macau vooral bekend om staat. We wilde nog naar een ander eiland, maar dat werd ons afgeraden omdat het ver weg was. Nog even rondgekeken en begin de avond de boot weer terug gepakt.

In HongKong nog even naar de verlichte skyline gekeken en daarna de langste roltrappen ter wereld gepakt naar de buurt SoHo om daar te gaan eten. Italiaan gevonden en daar gegeten. Het was alleen heel erg weinig voor best veel geld. Ik was wel wat anders gewend in China.

Weten jullie nog die 2 jongens die ik had ontmoet uit Rotterdam? Nou die waren ook in HongKong dus we hadden afgesproken een drankje te gaan doen. Hedzer en zijn vrienden gingen alvast naar het hotel, want zij zijn hier niet alleen om te reizen, maar moeten ook veel werken. Ik ben dus nog even gebleven, maar rond middernacht naar het hotel gegaan.