freddyinchina.reismee.nl

Dag 9 - Panda's

Als je in Chengdu bent, moet je eigenlijk wel naar de pandaberen. Dit hebben wij dan ook deze dag in de planning gezet. In de ochtend wilde ik eigenlijk vroeg vertrekken om de hitte een beetje voor te zijn, maar Johan lag nog te slapen en toen die eindelijk wakker was, was hij ziek van het eten van de avond ervoor. Ik voel me gelukkig nog steeds goed en heb nergens last van met al dit vreemde eten. Ik zorg er gewoon voor dat ik wat nootjes eet en fruit en veel groenten en natuurlijk heel veel water blijven drinken uit flesjes, niet uit de kraan.

Johan snel uit bed gesleurd want we moesten om 12 uur uitchecken. Daarna nog even een kopje koffie gedronken en boodschapjes gedaan om eten mee te nemen naar het panda park. We zijn er heen gegaan met de taxi, duurde maar een half uurtje. Het park zelf was helemaal niet zo duur vond ik zelf. Het was wel echt super groot en super mooi en schoon. Niet iets wat ik in China heb gezien tot nu toe. De pandaberen zaten helaas wel binnen, want zelfs voor deze beesten was het te warm. We moesten de pandaberen dus zien achter glas. Maar we hebben ze gezien en daar gaat het om!

Einde van de dag met de taxi weer naar het hotel. Daar de bus gepakt naar een super mooi en luxe winkelcentrum. Daar hebben we heerlijk gegeten. Johan had eend en een soort burger en ik had pompoen sushi met een berg knoflook. Dit restaurant is echt een aanrader, Cheers cafe!

Na het eten snel koffer en tas ophalen in het hotel en richting het vliegveld gaan. Gelukkig ging alles weer snel. Ook deze vlucht was maar 1,5 uur ofzo. Aangekomen in Xi'an sprak een Canadees ons aan. Hij was aan het backpacken door China en gaat hierna nog paar maanden naar andere landen. Om die reden wil hij niet teveel geld uitgeven en hebben we een taxi gedeeld. We hadden eerst hem afgezet en daarna zijn wij verder gegaan. Helaas door communicatie fouten kwamen wij aan de andere kant van de stad terecht en moest ik mensen op straat aanspreken om ons te helpen. Gelukkig kwamen we 2 gasten tegen die best goed Engels konden en zij hebben de taxi chauffeur verteld waar we heen moesten. Nou we waren veilig aangekomen, maar het heeft ons wel wat tijd en geld gekost.

Reacties

Reacties

Carla

Johan moet ook maar aan de groentes en nootjes dus.
Zonde van je geld en tijd maar het is niet anders.
Veel plezier nog.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!