freddyinchina.reismee.nl

Dag 11 & 12 - Extra dagen in Xi'an

Gisteren hadden we niet veel bijzonders op de planning. Ja wij wilde de muur op vandaag en daar een beetje rondkijken.

S' ochtends eerst naar de koffiebar gegaan om daar te ontbijten. Daarna weer terug naar het hotel om wat spullen op te halen en daarna de muur op. Helaas ging het keihard regen toen we net op de muur waren en moesten we even wachten. De zon ging weer schijnen en we gingen weer verder over de muur. We hebben de zuidkant gehad en konden een heel stuk lopen om vervolgens weer uit te stappen vlakbij ons hotel. s' Avonds dan maar net buiten de stadsmuren gegeten. Daar zijn prachtige luxe winkels en restaurants. Leuke Italiaan gevonden en een hapje gegeten. Daarna zijn we naar de bar straat gegaan en hebben wat drankjes gedronken. Vervolgens ben ik opgehaald door die vriend die ik eergisteren heb gemaakt en hij nam mij mee om nog echt "streetfood" te eten. Zowaar vegetarisch. Pasta noedels met groenten en tofu.

De planning vandaag was eigenlijk om naar het terracotta leger te gaan, maar hierdoor konden we onze trein naar Beijing niet halen. Hiervoor moesten we ook nog kaartjes halen op het treinstation. Helaas ging het allemaal wat langzaam waardoor we alleen nog treinkaartjes voor morgenochtend konden krijgen. Dus dat hebben we dan maar gedaan en blijven we gewoon nog een nachtje in Xi'an.

Eerst even gegeten bij een leuk tentje met alleen maar skillets (Amerika gangers). Gelukkig konden we dezelfde kamer weer boeken.

Morgen dan echt vertrekken uit Xi'an!