freddyinchina.reismee.nl

Dag 10 - Xi'an

Vandaag even uitgeslapen, want we waren pas laat in het hotel aangekomen vannacht natuurlijk. Vandaag hadden we besloten lekker door Xi'an heen te lopen, de stadsmuur te bekijken en wat andere gebouwen. Eerst zijn we richting de muur gelopen waar ons hotel echt 100 meter vandaan ligt. Langs de muur hebben ze een heel park aangelegd waar je doorheen kan lopen. Ook hier vlakbij zijn allemaal koffietentjes, nou bij eentje zijn we gaan zitten om heerlijk koffie te drinken en een ontbijtje te pakken. Helaas begon het aardig te regenen dus besloten we daar nog even te blijven zitten voor we verder langs de muur gingen lopen. Eenmaal droog zijn we dus verder gegaan met onze wandeltocht. Stuk gelopen langs de muur. Was echt heel mooi en indrukwekkend. Gelukkig weet Johan super veel over de geschiedenis, ik had mijn eigen privé tour. In de stad staat ook nog "bell tower" hier wilde wij ook nog even gaan kijken. Dit gebouw staat echt midden op een rotonde en hadden we vannacht in de taxi ook al gezien. Nu was het toch wat drukker. Hierna zijn we lekker uiteten geweest en hebben heerlijke sushi op. Daarna weer terug naar het hotel. s' Avonds had ik afgesproken met iemand die hier al 4,5 jaar woont om even de barretjes te bekijken en om met hem en zijn vrienden naar een club te gaan hier in de stad. De club was heel leuk. Iedereen hier krijgt een eigen tafel en je wordt de hele tijd bediend. Morgen weer een dag in Xi'an.

Tonny

Mij mag je wel die geschiedenis verhalen vertellen als je terug bent