freddyinchina.reismee.nl

Dag 5 - Fietsen

Vandaag wilde wij heel graag iets doen in Yuangshuo en de beste en vooral goedkoopste manier is dan om een fiets te huren! Gelukkig hadden wij naast het hotel een huur zitten en konden we fietsen krijgen voor zo'n omgerekend 1,50 per persoon voor de hele dag. Johan een eigen fiets en Swan en ik samen op een tandem, ik voorop en zij achterop. Nou levensgevaarlijk in het begin. Ze hebben hier wel fietspaden maar die zeggen eigenlijk vrij weinig. De beste manier is gewoon zo veel mogelijk recht te zitten en inhalen aan elke kant waar het maar kan zonder al teveel te kijken of na te denken. Nou op die manier zijn we toch een heel eind gekomen en hebben we begin middag een tour gedaan over 1 van de oude volken. Aangezien iedereen steeds met mij op de foto wilde, heb ik mijn moment gepakt en ben ik eens met veel Chinezen op de foto gegaan. Aan het einde van de tour was er een soort show waar mensen ook mee mochten doen, op een moment kreeg ik het gevoel dat ik mee moest gaan doen, omdat iemand van die show hele tijd mijn hand kwam schudden. We zijn dus maar snel weggegaan.

Onze fietsen weer gepakt en richting de volgende activiteit. Onderweg natuurlijk nog even een bak rijst naar binnen gewerkt en wat groenten. Alles geserveerd met thee. De activiteit was een mooie grot. Hij was niet heel groot en zelf vond ik hem niet heel mooi. Best aardig wat dingen waren afgebroken en er was overal gekleurde verlichting. Wat wel heel bijzonder aan deze grot was, was dat we een modderbad konden nemen. Dus we hadden bikini mee en hop in de modder. Daarna konden we ook nog genieten van de warm water bronnen in deze grot.

Op de terugweg was het een nog grotere chaos, want met het drukke verkeer begon het ook nog eens keihard te regenen. Dankjewel typoons en moeson. Swan en ik waren onderweg gestopt om te schuilen voor de regen. We hebben een heerlijk fruitdrankje op in een leuk zaakje, Mango. Hier is het ook het gebruik om op je karton iets te schrijven en vast te spijkeren aan de muur. Ik ben benieuwd of iemand ooit mijn berichtje kan lezen.

Aangezien we pas om 7 uur terug waren in het hotel hebben we besloten nog een nachtje te blijven. Kamer opnieuw geboekt en gaan. Weer de stad in en gaan eten. Ik kan gewoon niet zonder pizza en deze stad heeft geluklig alles! Daarna maar afgesproken met de 2 Nederlandse jongens die ik gisteten ontmoet had. Zij wisten een leuk terras aan het water en daar hebben we een hele tijd gezeten om biertjes en cocktails te drinken.

Morgen dan echt de bus naar Guilin pakken!

Reacties

Reacties

Ellis

Sportief hoor op de fiets, had wel even om het hoekje willen kijken. Lijkt me lachen. Nou Truste en tot morgen.

Carla

Lekker een modderbad en warmwaterbronnen, beautydag in China.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!