freddyinchina.reismee.nl

Dag 4 - Yuangshuo

Daar zijn we dan, Yuangshuo!

Vanochtend om half 12 afgesproken met Swan bij de campus om daar de bus te pakken naar het treinstation in de stad. Eerst hebben Swan en ik nog even vers fruit gekocht bij de supermarkt. Aangekomen bij het treinstation hebben we toch maar besloten eerst nog te lunchen. Kreeg weer een mega bak met rijst, gebakken ei en zoete tomaten. Het was wel heel erg lekker, maar het is zo moeilijk om vegetarisch eten te vinden hier. Nadat we helemaal vol zaten hebben we de trein gepakt naar het grote station waar wij over moesten stappen voor Yuangshuo. We gingen met de sneltrein en het duurde maar 2.5 uur ofzo. Onderweg prachtig uitzicht op de bergen en kleine dorpjes. Daar aangekomen, moesten we wel nog even met de bus naar het echte stadje. Waar we aankwamen, kon ik niet geloven. Onderweg kom je alleen maar hele kleine dorpjes tegen en oude huisjes en dit centrum is dan weer mega toeristisch. Overal winkels en muziek. Eerst hadden we even moeite met het hotel vinden, maar gelukkig vond het hotel ons, letterlijk. De vrouw van de balie zag een paar verdwaalde kinderen en riep ons de juiste kant op. Kamer geregeld met 3 aparte bedden en een eigen badkamer dus ik ging er al vanuit dat het wel goed zou zijn. Nou het is nog beter dan goed. Zachte bedden en een warme douche! Dankje Fawlty towers hotel!

Voor het avondeten zijn we de straat op gegaan. Overal souverniers en kraampjes. Ook eigenlijk best wel wat toeristen. Eenmaal aan het eten op een balkon waarmee je uitkeek over de straten, zag ik twee jongens beneden zitten en ik gokte al dat ze Nederlands waren. Na het eten toch maar even gekeken of ik gelijk had en we hebben nog wat gedronken. Nou 4 Nederlanders aan 1 tafel, we zijn met zoveel mensen op de foto geweest! Even nummers uitgewisseld, want deze Rotterdammers gaan ook naar Hong Kong wanneer ik daar eigenlijk ook heen wil. Dus we houden zeker contact!

Hierna nog even langs de kraampjes geweest en mijn nieuwe vriendin Swan heeft er even voor gezorgd dat ik een jurkje heb kunnen kopen voor zo'n 2 euro. Dankjewel!

Ik weet dat ik had beloofd om te proberen wat foto's erop te zetten, maar we zijn pas net terug en ik wil eigenlijk heel graag gaan slapen. Dus jullie moeten nog even op mij wachten. Morgen gaan we kijken of we nog iets leuks hier kunnen doen en daarna gaan we richting Guilin.

Reacties

Reacties

Ed

Je ziet er geweldig uit. Basil Fawlty nog gezien ?

Carla

Lekker slapen en een warme douche , kan niet beter.
Ziet er prachtig uit allemaal.
Kijk uit naar je volgende verhaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!