freddyinchina.reismee.nl

Dag 3 - Canton Tower

Goedemorgen, even nog een verhaaltje van gisteren.

Om 11 uur hadden we afgesproken met Swan bij de bushalte om naar de stad te reizen en tickets te regelen voor de trein. Dit hebben we gedaan en moet zo snel mijn backpack in gaan pakken om de bus en 2 treinen te pakken naar onze volgende bestemming, Yuangshou. Ja het klopt dit stond eerst niet in de planning, maar we moesten even kijken met wat nog beschikbaar was, hier is China hebben ze namelijk ook gewoon vakantie. Vandaag zal gewoon een reisdag worden om op de volgende bestemming te komen.

Gisteren na dat we de treintickets hebben gehaald, heb ik mijn eerste echte Chinese maaltijd op. Heerlijk een bak rijst met aubergine en asperges in een heerlijke saus. De vegamuts was happy. Hierna zijn we de McDonalds op gaan zoeken voor een bak koffie, want dat ik ergens anders nogal moeilijk te krijgen. Je krijgt meestal een soort chocolade melk. In de Mac nog iemand ontmoet uit Singapore en mocht ik ooit daarheen gaan, heb ik al een persoonlijke gids.

Na de mac zijn Johan en ik vertrokken naar het centrum van Guangzhou. Hele rit met de metro. Hier hebben we rondgelopen langs de skyline van de stad. Ook mooi Canton Tower gezien. We zijn niet naar boven gegaan, want het is behoorlijk duur zelfs voor Chinese begrippen en met de mist en smog is het eigenlijk niet de moeite waard. Op de planning stond een boottrip in de avond zodat we de verlichte slyline konden zien, maar hiervoor was het en te mistig en gisterenavond regende het. In de stad nog wel even avond gegeten. We hadden een plekje gevonden in een prachtig winkelcentrum. Op de planning staat nog wel om nog een keer terug te gaan s' avonds zodat we de boot wel kunnen pakken. Daarna zijn we weer naar huis gegaan met de metro en de taxi.

Ik ga vanavond proberen de foto's erop te krijgen van gisteren. Dus nog even geduld!

Reacties

Reacties

Ed

Je hebt het er maar druk mee, alvast een goede reis met de trein toegewenst.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!