freddyinchina.reismee.nl

Dag 2 - Markt

Na een slecht nacht slapen een hele dag door China lopen. Die bedden hier zijn niet te doen. Het zijn letterlijk twee plakken met wat springveren ertussen. Ik slaap dus op een keiharde ondergrond, auw! Daarbij kwam ik vanochtend ook tot de ontdekking dat mijn ontzettend handige bankpas nog in Nederland ligt, goed begin van de dag. Gelukkig kan Johan voor mij pinnen en maak ik steeds geld over dus dat moet goed komen.

Na deze nare ochtend richting de campus gegaan, want daar hadden we afgesproken met Swan, met haar gaan we een paar dagen weg. De communicatie is wat moeilijk en daarom vertrekken we waarschijnlijk dinsdag inplaats van morgen. Waar we precies heen gaan is voor mij ook nog onduidelijk.

In de middag hadden we afgesproken met een leraar van Johan in het oude centrum. Hij heeft ons nog voorgesteld aan een aantal mensen die hij kent. In china is het niet mogelijk om iets af te slaan, dus alles wat ze je aanbieden moet je dus ook aannemen. Veel te betalen hoef ik dus niet. Hierna zijn we naar een echt Chinese markt gegaan. Duiven slachten op straat is no problem daar. Helaas mocht ik niet overal foto's van maken, bijvoorbeeld van de verkoop van slangen, katten en schildpadden.

Na deze ervaring dachten we het wat rustiger aan te doen en zijn we in het park een boot gaan huren. Hier hebben we even rondgekeken. In het park heb ik nu ook meegemaakt dat mensen met mij op de foto willen, want ja ik ben blank en blond. Gewoon ouders die vragen of ik op de foto wil met hun kinderen, heel vreemd maar wel heel grappig.

Nou ik had al aardig wat honger heel de dag dus wilde wel graag gaan eten. Gelukkig kent Johan een goed restaurant waar we net heerlijk sushi hebben gegeten. Zo maar gaan slapen en morgen de reis verder plannen.

P.s. De muggen vinden mij heerlijk!

Reacties

Reacties

Carla

Het is dus me take picture of you.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!